Referenties

Inge Sanders, moeder van Niek (10 jaar).
over Sandra;

remidial teachingOnze zoon Niek heeft zit in groep 7 en heeft moeite met rekenen en spelling. Na een kennismakingsgesprek met Sandra waren wij heel enthousiast, vooral Niek!
In het gesprek werd er heel goed gekeken naar hem en hoe hij in elkaar zit, daarop wordt ingespeeld en een handelingsplan opgesteld.
Sandra is rustig en geduldig en geeft bijles op een hele leuke manier, vooral het stukje in spelvorm vindt Niek erg leuk!
Nieks rapport is al een stuk verbeterd en hij gaat nooit met tegenzin de bijles in! Terwijl hij het toch 2x per week krijgt...
Kortom: wij zijn erg tevreden en kunnen het iedereen aanraden!


Sjaak Boom,
Zorgcoördinator Van Löben Selsschool 2002-2006 en Sandravolger 2006-heden.
Over Sandra;

In het voorjaar van 2002 leer ik Sandra kennen op de ‘Van Löben Selsschool’ voor basisonderwijs in Arnhem. De school draagt inmiddels een nieuwe naam, het modieuzere ‘De Wijzer’. Sandra heeft geen nieuwe naam nodig om bij de tijd te blijven.
Ze komt op mijn pad tijdens de zoektocht naar een goede remedial teacher. Na het kennismakingsgesprek met Sandra is de keuze snel gemaakt. Kort daarna vindt ons eerste werkoverleg plaats over de opzet van de remedial teaching. Dat verloopt even constructief als plezierig, kenmerken die ook op al onze latere gesprekken van toepassing zullen zijn.

Of het nou gaat om prioriteiten stellen (welke kinderen, welke vakken?), remediërende materialen uitzoeken en aanschaffen (leerzaam, maar ook mooi om te zien en leuk om te doen) of handelingsplannen opstellen (resultaatgericht, van beginsituatie tot eindevaluatie), Sandra gaat in alle opzichten voortvarend te werk. Alleen het vinden van een geschikte werkplek valt niet mee, maar daardoor laat zij zich niet uit het veld slaan. Van personeelskamer en voorraadruimte tot keuken en zolder, overal is zij met haar leerlingen te vinden.

Kinderen gaan graag met haar mee, eigenlijk willen ze allemaal wel RT. Haar werk bestaat vooral uit extra ondersteuning bij het leren lezen, schrijven en rekenen. Ouders houdt ze regelmatig op de hoogte en nauw overleg met de groepsleerkrachten zorgt ervoor dat activiteiten in RT en klas goed op elkaar afgestemd blijven.
In 2007 is Sandra toe aan een nieuwe uitdaging. Die vindt ze in de Achterhoek op de ‘Scholengemeenschap Harreveld’. Het gelijknamige dorp geniet landelijk bekendheid door zijn instelling voor probleemjongeren. Juist zij kunnen vanaf dat moment voor hun RT bij haar terecht.

Werken in het voortgezet onderwijs met zo’n specifieke doelgroep is een hele omschakeling, maar met haar enthousiasme en inzet vindt ze er snel haar weg. En de jongeren weten haar al vlug te vinden: voor RT in spelling, economie, Engels en meer, maar ook voor een goed gesprek op een veilige plek. Met haar flexibiliteit en veelzijdigheid ontwikkelt Sandra zich er tot een ware duizendpoot.
In 2013 ontstaat het plan om een eigen praktijk te starten, waarin ze al haar werk- en levenservaring ten goede kan laten komen aan wie daar behoefte aan heeft: jong en oud, van kleuters met een ontwikkelingsachterstand tot volwassenen met dyslexie en van pubers met huiswerkproblemen tot ouders met opvoedingsvragen.

Remedial Teaching Arnhem is er dus echt voor iedereen, RTA4all dus…

Veel succes Sandra!


Luuk van Bussel,
Locatiedirecteur SG Harreveld Prisma 2006-2013
Over Sandra;

Sinds 7 jaar is Sandra Jager werkzaam, als remedial teacher, op scholengemeenschap Harreveld. SG Harreveld is een school voor VSO cluster IV verbonden aan een landelijk operende jeugdzorginstelling voor open jeugdzorg en jeugdzorg plus.

Wat mij aansprak, tijdens het sollicitatiegesprek was haar leerlinggerichtheid, haar visie om de verbinding te leggen tussen de aanpak in de klas en haar aanpak met de individuele leerling. Ze stelde zich bescheiden op, maar haar passie voor de leerling en vak was voelbaar.

Gedurende de periode dat ik met haar heb samengewerkt heb ik haar leren kennen als een betrokken collega die verder kijkt dan haar eigen vakgebied. In de samenwerking met collega's is ze behulpzaam en draagt ze bij aan een positieve werkklimaat en gezamenlijke aanpak.

Ze is instaat om goed verbinding te maken met leerlingen en een juiste individuele aanpak te bieden. Leerlingen ervaren bij haar een prettige en rustige werksfeer.

Sandra werkt continue aan haar professionalisering en neemt daarbij veelvuldig initiatieven.

Kort samengevat: Sandra staat voor mij garant voor leerlinggerichtheid, deskundigheid, betrokkenheid en passie. Ik kan haar van harte aanbevelen.


Anita Kleisterlee,
Orthopedagoog,
Over Sandra;

Sandra Jager heb ik voor het eerst ontmoet, omdat de locatiedrirecteur aangaf een RT docent voor de school te hebben. Hij vroeg mij vanwege mijn functie en expertise, respectievelijk schoolorthopedagoog en post-hbo opleiding Remedial Teaching VO, een gesprek met haar te voeren over de inhoudelijke taken. In het gesprek met Sandra werd mij snel duidelijk dat zij over veel kennis beschikte betreffende haar vakgebied, de Remedial Teaching.

Een ander punt dat mij in dit gesprek opviel, was dat Sandra erg geïnteresseerd is om nieuwe dingen te onderzoeken en te leren. Dit werd o.a. bevestigd door het feit dat Sandra op dat moment werkzaam was op een reguliere basisschool en de overstap wilde maken naar een vmbo. Daarbij kwam dat deze vmbo verbonden is aan een behandelinrichting voor jongeren met ernstige problemen o.a. op het gebied van hun sociaal functioneren en hun schoolse ontwikkeling. Sandra zag dit als een kans om haar handelingsrepertoire als rt’er te vergroten.

Sandra is gedurende 7 jaar mijn collega geweest en heeft zeker mijn eerste indruk bevestigd. Daarnaast heb ik haar ook leren kennen als een zeer betrokken collega en niet in het minst van belang, een RT docent waar leerlingen met veel plezier naar toe gingen, omdat zij naast de persoonlijke aandacht ook de resultaten daadwerkelijk zagen van de extra ondersteuning die Sandra hen middels de RT bood.


Jeroen, 14 jaar, over Sandra;

Ik heb Engels geleerd bij Sandra. Het was heel gezellig om hulp van Sandra te krijgen. Ik heb beter Engels leren schrijven. Engels spreken vind ik nog steeds een beetje moeilijk.


Naomi, 14 jaar, over Sandra;

Ik kreeg remedial teaching van Sandra voor het vak Engels. Ik heb veel geleerd, zoals Engelse teksten lezen en begrijpen. Ik vond het heel leerzaam. Sandra is erg aardig.
Toen ik klaar was met het vak Engels, kreeg ik extra hulp voor wiskunde. Nu haal ik ook voldoendes voor wiskunde.


Sam, 14 jaar, over Sandra;

Sandra heeft mij geholpen met economie, het heeft wel gewerkt bij mij. Ik ben er in vooruit gegaan, ik snap het nu beter. Ik kan het ook sneller uitrekenen. Sandra doet het wel goed.